22:21 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید نفت

تصویب افزایش تولید نفت برای کنترل رشد قیمت‌ها
وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از آگوست به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.
قیمت نفت در سراشیبی!
نماد برتر - قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش پیدا کرد، اما تحت تاثیر دورنمای مثبت تقاضا، در مسیر دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.
نفت 40 دلاری و چالش بودجه‌های نفتی!
نماد برتر - یک شرکت مشاوره انرژی معتبر پیش‌بینی کرد اگر دولتها مصرف سوخت را همسو با برنامه‌های مورد حمایت سازمان ملل متحد برای محدود کردن گرمایش جهانی کاهش دهند، قیمتهای جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
نفت سنگین ایران گران‌تر از قبل
نماد برتر - جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته سه دلار و ۶۴ سنت معادل شش درصد بر مبنای ماهانه افزایش داشت.
اثر کرونا بر عملکرد شرکت ها و صنایع + عوامل موثر در رکود بورس های دنیا
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر کرونا بر روی عملکرد شرکت ها و صنایع منتفع گفت: این بیماری با اثر بر قیمت نفت و کامودیتی ها باعث افت تقاضا و رکود در بورس های دنیا شده است.
افزایش تقاضا برای طلای سیاه در تابستان 2021
نماد برتر - بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین است و تقاضای قوی را پیش بینی می کند که افزایش دو میلیون بشکه ای تولید روزانه اوپک پلاس در سه ماهه سوم امسال را ایجاب می کند.
کاهش قیمت انرژِی با افزایش تولید
نماد برتر - پس از این که دولت بایدن در اقدامی مشابه دونالد ترامپ، از عربستان سعودی خواست قیمتهای انرژی را معقول نگه دارد، اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه وزیران این گروه با تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از ماه مه موافقت کرد.
کاهش ۳۰ درصدی پرداختی آرامکو به دولت سعودی
نماد برتر- پرداختی آرامکو به دولت عربستان سعودی سال گذشته با وجود این که این شرکت سود سهام ۷۵ میلیارد دلاری را حفظ کرد، به دلیل سقوط قیمت های نفت ۳۰ درصد کاهش یافت.
در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟
قیمتهای نفت تحت تاثیر قرنطینه های جدید اروپا برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ برای بازیافتن روند صعودی نیرومندی که طی چهار ماه گذشته داشت، به تقلا افتاده است.
انرژی پاک در انتظار ۱۳۱ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر (IRENA) پیش بینی کرد جهان برای رسیدن به اهداف پیمان پاریس، به ۱۳۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در منابع انرژی پاک تا سال ۲۰۵۰ نیاز دارد.
نفت برنت از مرز ۶۵ دلار گذشت
نماد برتر- قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط ۴۰ درصد از تولید نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز ۶۵ دلار در هر بشکه عبور کرد.
پیشرفت۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات "شبندر" با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری
نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات سنگین خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از نیمه سال آینده آغاز می‌شود.
رشد قیمت جهانی نفت با پایبندی اعضای اوپک
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، با اعلام پایبندی کشورهای اوپک به توافق کاهش تولید، جهش کرد.
وزارت نفت گام مهمی در دانش‌بنیان کردن اقتصاد برداشته است
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فشارها بر صنعت نفت در این سال‌ها بسیار زیاد بوده، با وجود این وزارت نفت گام مهمی در مسیر دانش‌بنیان کردن اقتصاد ایران برداشته است.
پیش بینی رئیس اوپک از نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری به دو دلیل
نماد برتر- رئیس دوره ایی اوپک ضمن پیش بینی افزایش قیمت نفت تا ۵۵ تا ۶۰ دلار از بررسی رویکرد بایدن نسبت به تحریم ایران خبر داد .